reisblogsteph.reismee.nl

Singapore (en het eten)

Singapore is echt een geweldige stad/land! En er is meer te doen dan de meeste mensen denken. Voordat ik hier kwam raadde de meeste mensen mij 2/3 dagen aan. Ik ben er 4 dagen geweest en ik wil niet weg!

Alles wat je hoort over het eten en de foodcourts is waar. Het eten.. Ow het eten... Persoonlijk ben ik zelf nooit zo gek geweest op eten als hier. Smaakexplosies en vers voor je neus bereidt! Frisse koude vers gepersde juices of cocosnoten voor maar 1,70.

Mijn favoriete maaltijden: popiah ????, rice dumpling, thai fried chicken rice, roti prata met banaan. Oow ik krijg alweer trek. Met een grote beker koude watermeloen/sinaasappel juice. Jam.

Ook heb ik de Durian geprobeerd! Het schijnt afschuwelijk te stinken, maar de fruit is best lekker. Intense smaak, lijkt een beetje op gepureerde banaan.

Wat je hoort over dat het hier duur is, ligt helemaal aan jezelf. Ik heb het goedkoop ervaren omdat ik een hostel verbleef en me vol aan het eten en drinken was in elke foodcourt die ik tegen kwam. Een maaltijd, zo lekker, voor 3/4 dollar?! Een keer nam ik een cola bij clarke by en dat was 7. Het bier is 10 tot 20. Je kan onwijs leuke kleding en dingetjes scoren op de markten zoals in chinatown en little india voor ook echt geen geld. Tenzij je naar orchard road gaat waar je winkels hebt als prada, gucci, rolex.

Je kan veel geld besteden door in het reuzenrad van 160 meter te gaan, maar je kan ook naar gardens by the bay gaan voor een prachtig gratis lichtspektakel en nog een goed uitzicht ook. Of een river cruise, met name dan tegen de avond wanneer alles wordt verlicht, inclusief de wolkenkrabbers. Het is zo mooi en gaaf!

Hoe singapore architectuur met groen combineert.. Ongelofelijk en knap gedaan. Het is veel groener dan je denkt.

Afgelopen dagen ben ik druk geweest met tempels bezoeken, wijken verkennen, eten, botanic garden, gardens by the bay, eten, river cruise en gister ben ik naar de (mini) jungle geweest. De enige overgebleven plek in singapore. Waar in 1920 de laatste tijger werd neegeschoten. Zelfs in de heftig benauwde condities (80% luchtvochtigheid) heb ik de heuvel geklommen en bovenop zag ik wilde aapjes! Gaaf!! Daarna nog wat rondgelopen daar en zag ik een gigantische leguaan en schildpadden. Sinds nieuw zeeland ben ik helemaal zot op stevige hikes geworden.

En dan heb je nog het verhaal van mij in een Aziatisch land zijn.. Ik ben om, het is fantastisch! Toegeven, ze hebben allemaal een resting bitch face en ze zijn nog steeds vind ik de meeste gore en asociale mensen. Maar zolang je ze een knikje geeft tover je een lach op hen gezicht. En gek genoeg, het gebeurde me vaak dat er iemand tegen me begon te praten. Zo nieuwsgierig en geven me graag een rondleiding of eten haha. Het eten.. Zijn ze echt supervriendelijk! En zolang er regels zijn, houden ze zich strikt aan de regels. Daar kan Nederland wel een voorbeeld aan nemen. Links op de roltrap staan en rechts gaan, de gereserveerde stoel in de metro? Al is het onwijs druk, niemand gaat op die stoel zitten tenzij het een oud persoon oid het nodig heeft.

Mocht ik nog eens richting Azië gaan, dan maak ik sowieso een stop op Singapore. Love it!

En ik heb nog niet eens de dagtrip naar semosa islaland of malaysia gemaakt. Genoeg te doen!

Next stop (and final ????) Indonesia!

Bali, lombok, gili islands.

Reacties

Reacties

Ineke

Wat enthousiast ben je weer. Zo leuk. Ik geniet zo van je verhalen.
En dan op naar Balie. Zou dat het klapstuk van je reis worden??? Veel plezier nog. Liefst van mij. Xx

Lindy

Zo blij dat je de tijd neemt om alles voor ons (en voor jezelf later) op te schrijven. Zo kunnen we meegenieten van deze onvergetelijke reis (en stiekem een beetje jaloers zijn ;-) op een positieve manier). Goed om te lezen dat Singapore beviel, en om je blije hoofd regelmatig op FB voorbij te zien komen. Ik ga nu zelf maar aan de noodles, die vast niet zo explosief lekker zullen smaken als jij ze gegeten hebt. Geniet! xxxx

Angela

Heerlijk het beeld wat jij geeft over Singapore! Zo super allemaal! Hoop dat je het ook heerlijk hebt op Bali! Wauw! X

joke

ha lieverd!
heb ik net een vastendag, komt al dat lekkere eten langs! Watertanden! Bofkont!
En wat mooi dat jij je creativiteit inzet en zo alle prachtige dingen (en misschien nog wel veel meer!) ziet, die anderen met een dikke portemonnee misschien wel missen! Top hoor! En wat heerlijk dat je zo geniet! Ik kijk weer uit naar je volgende schrijven! Heel veel plezier, genieten, genieten , genieten! Dikke kus, joke

Angela

Lieve meis,
Er nadert een eind aan jouw eerste grote lange avontuur! Ik kijk erg uit naar je thuiskomst en wens je de komende uren veel succes en sterkte!
Dank voor de prachtige foto's vanaf Indonesië.
Geniet tot t laatste moment en ik en vele anderen (Dropje!) ? kijken naar je uit! ?? Vast goede reis ?? x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!