reisblogsteph.reismee.nl

Weer op pad

Goed, na bijna 10 jaar, weer eens tijd voor een reis!

De laatste keer dat ik echt wegging, was in 2019 naar Portugal, naderhand ik ook bijna geen vakantie heb gehad door de fantastische en leuke werkgevers die ik heb ervaren. Ik had zoveel stres van het werk toentertijd en de reis leverde mij ook spanning op, waardoor ik hals over kop eerder naar huis ben gevlogen. Gelukkig ben ik wel af en toe er kort uit geweest en ben ik regelmatig naar Berlijn, Schotland en Engeland geweest.

Als ik op reis/vakantie ben, dan kan ik niet relaxen. Ik ben in een ander land!! Hoe is de cultuur, het eten, de mensen, de natuur?
Ik ben een actieve reiziger, geen persoon wat dood aan het water gaat liggen. Dat kan ik op Ameland ook.

Sinds afgelopen September ben ik eindelijk begonnen met werken bij mijn droom werkgever en kon ik dus ook eindelijk weer een beetje sparen.

Zoals vele weten, heb ik nog een aantal landen op m'n 'Bucket List' na een halfjaar Nieuw Zeeland te zijn geweest.
Zoals Mongolië, Peru en.. Jordanië..

En Jordanië is het geworden!
En dan nog bij een organisatie ook.. Mijn ervaring, na 8 maanden te hebben rond gereisd, dat je het beste een one-way ticket kan boeken en vanaf de locatie alles verder bekijkt en boekt. Het is vaak voordeliger en je zit nergens aan vast, wat fijn is als je leuke mensen onderweg ontmoet. Ook had ik alleen maar positieve reis ervaringen vernomen van andere vrouwelijke solo reizigers. Dus Jordanië is een veilig land om als vrouw alleen heen te gaan en het regelen van zaken is daar ook niet lastig.
Toch, kreeg ik het weer een beetje benauwd bij het idee, hoe ga ik relaxen met activiteit combineren?
Mijn prioriteiten zijn: Zwemmen in de dode zee en Petra bezoeken, die twee zijn een must! Dus uiteindelijk toch even stiekem gekeken naar reisorganisaties.

Ik heb alle reizen die naar Jordanië gaan bekeken en vergeleken, hierbij kwam mijn droomreis uit bij het volgende:
Groepsreis Relaxt door Jordanië | NRV (Je kan hier op klikken, is een link naar de pagina)

Hierbij krijg ik een reis voorgeschoteld die voor mij nieuw zal zijn! Maar de combinatie die ze bieden lijkt mij ideaal.
Zwemmen in de dode zee en twee dagen de stad Petra in, waarbij ook een overnachting in de woestijn wordt gepakt.
Ik ben erg benieuwd of ik daar dezelfde sterrenhemel zal zien als wat ik in Nieuw Zeeland had ondervonden. Waar je de melkweg met het blote oog kon zien, soms waren er zoveel sterren aan de lucht dat je er letterlijk duizelig van werd! Maar oh zo mooi.
De laatste dagen verblijf ik een 5 sterren hotel aan de Rode zee en een zwembad, hier moet ik overgeven aan relaxen!! haha, ik ben benieuwd of mij dat gaat lukken. Met een boekje aan het strand liggen lijkt me heerlijk, maar het doen is nog een dingetje.
Niks doen in een ander land vind ik echt oprecht zonde van mijn tijd, nu schijnt de Rode zee een walhalla te zijn om te duiken/snorkelen en wellicht kom ik nog een walvishaai tegen..?! Dus daar kan ik mijn tijd wel aan besteden mocht ik het benauwd krijgen. Gelukkig ben ik een Major waterrat!

In ieder geval, deze reis is een combinatie van relaxen en Jordanië ontdekken. Ik ben erg benieuwd, maar ik kijk er in ieder geval enorm naar uit!

Zondag 17 September is het vertrek en ik kom in de nacht van 28/29 September terug.

Bis Bald!


p.s Dilemma, wordt het de oude vertrouwde (zware) backpack of ga ik voor een koffer op wieltjes?

Reacties

Reacties

Els

Fantastisch dat je deze reis gaat maken!
Ik weet zeker dat je na de rondreis in Jordanië heerlijk kunt gaan genieten, (lees: ontspannen), in het resort!

Enne..lekker een rolkoffer mee.
X

Eline

Super Gaaf Steph! Een zeer verdiende heerlijke lekker weg vakantie dat relaxen gaat ook zeker goedkomen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!