reisblogsteph.reismee.nl

Wadi rum en Aqaba

Na Petra zijn we vertrokken naar het woestijn gebied wadi rum waar we verbleven in een bedoeïenen kamp. Vrijwel iedereen had daar slecht geslapen behalve ik. De kamer was namelijk compleet verduisterd en dat is waar ik juist goed op slaap. Ook had iedereen, behalve Ellen en ik, een 4wheel drive geboekt, waarin ze 4 uur lang door de woestijn reden. Dat is niks voor mij, dus ik sloeg dat over en heb ik een gezellige middag met Ellen gehad op het kamp. De volgende ochtend zat ik om 05:45 op een dromedaris waarin we de zonsopkomst tegemoet reden. De zadels zijn overladen met dekentjes en dat zag er comfortabel uit maar niks is minder waar. Je voelt enorm goed de bomen van het zadel en was dan ook enorm oncomfortabel. Gelukkig duurde het niet langer dan een uur Ghehe. Het schip van de woestijn. Om 09:00 vertrokken we naar Aqaba en zijn we onderweg gestopt bij de enige spoorweg lijn in jordanie die goederen verplaatsten. Verder rijden hier alleen bussen qua ov. In Aqaba heb ik me opgegeven voor de excursie snorkelen per boot waarin we twee x zijn gestopt om te snorkelen en kregen we lunch onderweg. Dit was het mooiste rif wat ik tot nu toe ooit heb gezien! Dit heb ik ook ik niet in Indonesië of bij ningaloo reef Australië gezien. Vandaag heb ik een jetski gehuurd bij het strand en ben ik in de middag naar het centrum gegaan met de shuttle bus en terug met de taxi. Nu ben ik heel moe en blij dat ik morgen naar huis ga al wordt dat nog een hele lange reis.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie