reisblogsteph.reismee.nl

Fat cat + roadtrip

Afgelopen week heb ik gewerkt bij Fat Cat als chef.

Het is een geweldige plaats waar ze je met open armen ontvangen inclusief de andere backpackers. Hier kon ik dezelfde dag dat ik arriveerde, direct beginnen met koken voor ongeveer 25 tot 35 mensen. I

Ik maak zelf het brood, melk, gemaakt van oats, de pannenkoekenmix voor de volgende ochtend, ik snij alles voor de lunch de volgende dag en dan begin ik met de maal voor de avond. Een taak van 2 tot ongeveer half8. Maar er zijn altijd mensen die mij helpen. Het is best een uitdaging aangezien ik geen melk, eieren en vlees kan gebruiken en het moet doen met de ingridienten die er te vinden zijn. Ook had ik het gevoel dat ik me eerst echt moest bewijzen, daarna was iedereen heel koel en noemen ze me chef. De eerste dagen waren ook lastig aangezien de oven en stoofplaten niet werkten. Nadat ik worteltaart had gemaakt, was iedereen om.

Fat cat is een mooie plek waar backpackers en woofers samen komen. Je hebt er de taak als house angel, chef, tuinier of als fruit verkoper. We delen alles samen en elke lunch en avondmaal bedanken ze eerst de chef met een uitbundig applaus en gejoel en dan wordt er een vraag gesteld, zoals wanneer vind je vrede? Of wat is de meest irritante vraag? In ieder geval leuke en intéressante vragen die ronde gaan. Daarna lees je de taak voor die jou is toegewezen die je uit een tasje moet vissen. Zoals afwasser, masseur, taking it easy, guacamole maken, drogen van de afwas, iedereen een knuffel geven, van alles. Je merkt door dit dat mensen sneller samen komen en er wordt veel gelachen.

Ik heb hier zoveel mooie mensen leren kennen en na 6 dagen werken ben ik op een roadtrip gegaan met 6 andere die ik hier heb ontmoet. Jacque, Matild en Gael uit Frankrijk, Erik uit Duitsland, Bara uit Tsjechie en Nutrino uit Amerika, Ohio.

We konden hier gratis een auto nemen en vertrokken richting Rotorua waar we rond 9 uur savonds arriveerde bij een camping site aan het water bij Lake Okareka. Leuke eerste avond gehad waar we foto’s namen onder de sterrenhemel inclusief melkweg.

De volgende dag deden we een uur rondwandeling om de Blue Lake. En hebben we wat rondgewandeld in Rotorua. In de avond zijn we naar Kerosine Creek geweest. Echt een geweldige plaats in het bos waar een natuurlijke hot spa is. Daar hebben we kaarsjes aangestoken die waren in de grot en hebben geproost op een fantastische tijd. We waren de enige daar onder alweer een sterrenhemel.

Diezelfde avond weer bij Lake Okareka verbleven. Vroeg opgestaan om naar Wai o Tapu te gaan voor de thermische bron. Onwijs toeristische plek, maar er zijn wel mooie en intéressante dingen te zien. Het leek op een Amerikaanse amusementenpark, op de manier en hekken zijn geplaats en wandelpaden, onwerkelijk.

Die avond hebben we gekampeerd bij Hot water beach en zijn de 6 een poel wezen graven waar heet water zich verzameld. Ik voelde me niet zo lekker en wou het risico niet nemen om in heet water te gaan en daarna het koud te hebben in de tent. Maar het was leuk om te zien, mensen graven als een malle, levend verbranden.

De volgende dag voelde ik me gelukkig beter en zijn we vertrokken naar Coromandel. Waar de mooiste stranden ter wereld te vinden zijn. Onder ander de Cathedral cove. Na een ruime 30 minuten wandeling kwam je daar en het was zo mooi om het te zien. Eindelijk! Ik heb hiervan vele foto’s gezien en wou het zo graag zelf meemaken. Natuurlijk ben ik ook direct het water ingedoken.

Na Cathedral wouden we naar een ander strand gaan, maar zijn we voorbij gereden, de route van daar richting Auckland (fat cat) is echt magnifique.Nutrino was onze dj en had de perfecte muziek bij zich voor deze wonderschone omgeving.

Afgelopen dagen heb ik zo genoten en zoveel gelachen en ik ben dankbaar voor de mensen die ik om mij heen heb verzameld. Ik vertrek vandaag of morgen met Jacque en Nutrino verder richting Waitomo en Lake Taupo. Daarna zal ik waarscheinlijk de kiwi bus pakken die ik al geboekt had in November. Het zal lastig zijn om afscheid te nemen, maar ik weet ook dat ik weer nieuwe mooie mensen vast zal ontmoeten tijdens mijn reis.

Laatst had ik onwijs veel zin in erwtensoep met worst. En nu ik eraan denk begint mijn maag weer te knorren. Gedachtes naar Nederland blijven actief, no worries.

Reacties

Reacties

Roberto

Lieve Steph,

Ik vind het fijn zo mee te leven door jouw reisverslagen te lezen. Ervaringen om nooit te vergeten en vol van te genieten!

N'Joy, Roberto

Lindy

Lieve Steph,

Wat klinkt het allemaal fantastisch! Ik zie het zo voor me, stranden, sterrenhemel, veel zon, in de auto stappen en wel zien waar je uitkomt, samen met leuke mensen. Ik ben blij dat je je zo vermaakt en dat je je verhaal met ons deelt. Genieten doe je daar zeker zo te lezen. Ik kijk alweer uit naar je volgende bericht.

Liefs,
Lindy

mam

Erwtensoep met worst.. : de Hema-worst!!

Wat een Fantastisch verhaal over al je Mooie Ervaringen..,
en al je ontmoetingen met al die mooie mensen...
Je kent elkaar nog maar net..,
maar het voelt al als 'friendship for a lifetime'...

Thanks for sharing.. en: Geniet~Geniet~Geniet..

liefs en dikke kus mutti

joke

ha lieve Steph!
Wat heerlijk dat nu alles een positieve wending heeft gekregen met ontmoetingen met fijne, en èchte , mensen!
het lijkt me prachtig wat je allemaal ziet!
Ik ga gauw je foto verslag bekijken!

Geniet ze verder meis! Dikke knuf, Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!