reisblogsteph.reismee.nl

Carnaval

Eigenlijk zou ik tot 16 maart boerderijwerk doen, maar in plaats van ben ik naar de stad vertrokken onverwachts.

Savonds haalde chris mij op en nam mij mee naar een achtertuin bbq in ponsoby, Auckland, waar veel internationale mensen waren. Het was heel gezellig, reizigers zijn zo spontaan en vrolijk, het is makkelijk nieuwe mensen te leren kennen.

De volgende dag heb ik uitgezocht wat ik komende week zal doen en heb ik contact gezocht met maddy. De dochter van een boer die ik had ontmoet bij een locale bbq, zij woont ook in Ponsoby. Bij haar verblijf ik nu tot dinsdag. Dan ga ik werken voor fruit vans buiten de stad. Een hippie, yoga, surfende eco community die groentes en fruit biologisch groeien en verkopen. Ik zal daar 5 dagen, 6 uur per dag helpen met het bereiden van de vegetarische keuken (geen melk, eieren, vlees). Voor verblijf en eten met veel andere internationale vrijwilligers. Dan de 18e beginnen met reizen vanuit Auckland.

Afgelopen vrijdag ging ik wat drinken met chris en zn collega's/vrienden in zijn pauze. Daarna vroeg zijn vriend nico (frankrijk) of ik mee ging naar zijn vrienden. Leek me leuk en gingen daarheen nadat we eerst, als enige, hadden gedanst bij de haven waar een band speelde. Echt een goeie gozer en we hadden snel een goede klik samen. Sommige vrienden kende ik al dus was vertrouwd. Ik kreeg een jurk aan,want ze zeiden dat ik niet gekleed was voor de gelegenheid, maar ik moest wel mn felle rugtas meenemen 'charmant'.

Ze namen me mee naar de 53e verdieping van the sky tower! Waar we wijn dronken bij het grote raam met uitzicht op de groot verlichte stad en haven. Gewoon om te vieren dat we samen zijn en een leuke internationale tijd hebben. Daarna nog een kroegentocht in Ponsoby, niet te laat want de volgende dag ging ik naar the Diamond cup. Een paardenrace in Ellerslie. Mijn eerste race en het was leuk om zo iets te zien en meemaken. Vooral mensen kijken is interessant. Paar bedjes gedaan en mijn geld teruggewonnen.

Die avond zijn maddy en ik naar een rave bovenop een berg geweest genaamd acid und the moon (het was volle maan). Het was zo gaaf om mee te maken. Weer met uitzicht op de stad. Toch anders dan in NL waar er veel (red heel veel) ravers zijn en er meer 'gefeest' word. Ook kwam er een jongen die rock solo's op zn gitaar kwam spelen door de rave house muziek heen.... Wel waren er smiley stickers en glowsticks!

Vandaag is chris zn verjaardag, mogelijk weer borrelen. Het voelt als carnaval alleen zonder de gekke outfitjes en parades. Alhoewel.. Morgen is er een uni feest van maddy waar ze in toga's gaan, ik ben ook uitgenodigd.

Dinsdag fruit vans!

Love, peace and happines

Reacties

Reacties

Joke

Geniet ze per dag, lieve Steph! xxxx

Maris

Sweet Steph,

Wauw wat een heerlijk parties baby die van de the moonparty en de skytower. Het lijkt mij zo gaaf om in zo'n gemeenschap van heel 'bewuste' en open mensen te zijn. Kusjes en have fun lieve glowsticktravelermoonlightchild van me!;) LIEFS

mam

mmmmmhhhhhh... YOU ENJOY... that is ALL that matters to me

Marguerite

Ohhh wat een heerlijk verhaal en wat een leuke mensen ontmoet je allemaal! Klinkt als een plek waar jij helemaal jezelf kan zijn, bij fruit vans. Veel plezier my friend xxxx

Tante Riek

Steffie
Wat heb ik bewondering voor je, het ga je goed hoor,
ik volg je reis nauwlettend en print hem uit, en laat de tantes hem lezen hoor. houd goede moed en veel groetjes.
van mij Tante Riek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!