reisblogsteph.reismee.nl

Emigreren?

Zoals ik vele had beloofd om up to date te houden, is hier weer een blog.

Het verblijf hier bij Ron en Annie bevalt me nog steeds goed. Al ben ik minder werk op het land

Gaan doen en meer werk met de paarden. Nu train ik 3 t/m 6 paarden per dag western style.

Ik leer er veel van en het is leuk werk. Daarna zijn er nog genoeg andere klusjes, zoals de geiten, kippen, honden, kitten en andere paarden verzorgen. Met mijn vogeltje/kalkoen gaat het goed, al was het vandaag bijna aangevallen door een hond en gister aangevallen door de kippen :p Het groeit goed en om het maar een naam te geven is het Harry geworden, of Harriette wanneer het vrouwtje blijkt te worden. We hopen op een vrouwtje, want een mannelijke kalkoen zal je later aanvallen.

Afgelopen zondag heb ik samen met Annie en Mary ann meegedaan aan de Top of the Rock walk in Kawaika. Een stevige wandeling van 10km de berg op. Ik dacht aan wandelen, maar iedereen ging er stevig voor. Eenmaal boven op de berg leek het alsof ik een bak met water over mijn gezicht had gegoten, al was het zweet. Mooie workout! We hebben hier een Spa pool, dus na de wandeling lekker de spieren ontspannen. Ik heb zelfs een spot price gewonnen. Een stuk been van een lam. Het is een prijs wat ik niet snel zal verwachten ,maar het was lekker.

Komend weekend gaan we de cutting machine aansluiten. Een nep koe wordt daarop aangesloten en zal door de arena glijden aan een draad. Nu de arena klaar is en de paarden in conditie kunnen we aan het leuke werk beginnen. Het is de bedoeling dat de paarden de koe leren te volgen en dat gaat op volle snelheid.

Dit weekend hebben we een locale bijeenkomst met de buren, weer meer eten en drank. De mensen hier in Nieuw Zeeland zijn zo vriendelijk en nieuwsgierig. Aan iedereen wordt ik voorgesteld en zijn een open karakter. Steeds meer heb ik plannen om hier naar toe te emigreren. Als eerst was mijn plan om naar Nieuw Zeeland te gaan en te zien wat mijn mogelijkheden hier zijn en hoe het hier is.

Helaas, de baanmogelijkheden zijn zeer laag en onderbetaald, boodschappen bijna onbetaalbaar, en ze denken dat er met een paar jaar een flinke ressesie komt zoals in Ierland met daarbij nog een (burger)oorlog met de Maori’s. Vele (vakantie gangers)denken dat Maori’s dit land hebben ontdekt, dit land bezitten, maar eigenlijk is niks van dat waar, zijn ze geweldadig, lui en willen niks investeren in Nieuw Zeeland. Tussen de Maori en de Nieuw Zeelander hangt een grote klif van afgunst.

Dankzij ik zoveel mensen ontmoet en de nieuw zeelandse levensstijl puur ervaar leer ik veel over de minderheden van dit land. Waar ik eigenlijk heel blij mee ben, want dit is wat ik wil weten voordat ik ergens uberhaubt naartoe zal emigreren.

De toekomst voor NZ ziet er niet goed uit, met 3-5 jaar denken vele dat er grote problemen zich zullen waarmaken die zich nu sterk vordert.

Aan de andere kant ik hou van dit land! De natuur, de (NZ) mensen, levensstijl, eten, drank, de ruimte,

Het kunnen zien van de fucking Melkweg!! Elk uitzicht lijkt op een schilderij van Bob Ross. Het houden van dieren is makkelijk aangezien de vele ruimte die je krijgt voor een zeer betaalbare prijs (zal ik eindelijk een paard kunnen veroorloven?)

Je bent zo weg uit de stad, maar wil je naar de stad dan krijg je genoeg aan kunst, cultuur, muziek of leuke evenementen. 8 Maart ga ik bijvoorbeeld naar The Auckland Cup Diamond Races. Eh,.. kort gezegt paardenrace ;)

Ik ben in Dubio. Aan een kant is het wijs om niet te emigreren omdat de mogelijkheden hier zo laag zijn. Slecht betaald als ik een baan kan vinden en de komende ressesie en (burger)oorlog. Aan de andere kant voel ik mij niet meer thuis in Nederland. Ik walg van de regering en het maar blijven bouwen en de poorten openhouden voor iedereen terwijl er nog maar 20% natuur over is van ons kleine Kikkerlandje.

De sacherijnige, gehaaste mensen. De afstand naar Nederland wordt s teeds groter.

No worries, ik zal sowieso eerst terug moeten komen voor volgende plannen ;)

Wat ook wel grappig is, veel vriendinnen van mij hoopte dat ik minder hatelijk zou worden tegenover moslims en Chinezen, met deze reis. Guess what? Ze haten hier moslims en aziaten! Haha

Nee, dat zal mij goed doen.

Ik zal half Maart beginnen met reizen en aangezien post versturen ongeveer 2 weken kost, kan je mij nog post sturen tot ong. 1 Maart.

Naar:

To: ron + Annie, steffie

942 Oneriri Road 2

Kaiwaka 0573

Northland, New Zealand.

Right on, de blog is lang genoeg geworden. Lang verhaal kort, alles gaat goed en ik vermaak me prima!

Er zijn weer wat nieuwe foto’s geplaatst bij het mapje ‘Farmlife’.

Liefs,

Steffie (zoals ze mij hier noemen)

Reacties

Reacties

Babette

Steffie!

Wat je zojuist allemaal op schrijft ten aanzien van het emigreren en wat Nieuw-Zeeland allemaal biedt, ik herken me er helemaal in. Tot op heden heb ik nog nooit een land ook zo ervaren als een tweede thuis, het is ongerept en puur en de vriendelijkheid van de mensen is zo fijn.
Maar inderdaad ook wat je zegt, en dat zal jij veel meer ervaren hebben dan ik, ook ieder land heeft zijn negatieve punten. En ik denk dat je zoiets vooral ervaart als je ergens werkt en 'leeft' zoals jij dat doet.

Geniet vooral van alle mooie momenten daar en het ontmoeten van zoveel verschillende soorten mensen, ook tijdens het verdere reizen. Ik kijk er wel weer naar uit om je weer te zien als je weer (even ;)) terug bent.

Dikke kus B

Roberto

Steffie,

Fantastisch via deze weg mee te kunnen leven.
Hou de moed er in en geniet van deze rijke ervaringen en ontwikkelingen.

N'joy, Roberto.

Dave

Lieve Steph,

Wat laten jou verhalen telkens een goede, levendige indruk in mijn hoofd achter over hoe jij daar leeft, meemaakt en je voelt. Je omschrijft het zo puur. Mooi om te lezen. Het doet goed om te horen dat je bij Ron en Annie gewoon jezelf kunt zijn en zij wel oprecht lief en aardig voor je zijn.

En zie ik een adres erbij staan, waar ik eens iets naartoe kan sturen, leuk! Duurt een klein pakje langer dan een kaart om jou nog op tijd te bereiken, voordat je verder gaat met je reis? Hoor het wel.

Ik wens je nog veel plezier verder en je nog meer mooie/leuke indrukken en ervaringen op mag gaan doen. Enjoy!!

Kus, Dave

Joke

lieve Steph, dank voor je mooie en echte update weer. Van afstand leef ik een beetje met je mee met al je avonturen, alles wat je ziet, beleefd, voelt en ruikt. Je schrijf zo prachtig beeldend!
Wat de toekomst beslissingen gaan worden?.... Leef je reis en je ervaringen. Het nemen van een kloppende beslissing word je vast duidelijk!
Veel liefs en dikke knuf, Joke

Lindy

Lieve Steph (Steffie),

Bij het woordje 'emigreren' wilde ik eigenlijk niet verder lezen ;-). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt, je bent altijd eerlijk geweest over je gevoel over Nederland. Je hebt nog de tijd om na te denken, en uiteindelijk: wat heb je te verliezen? Als het daar niet lukt, kun je altijd weer terugkomen. Maar eerst zien we je in mei weer hier in ons kleine landje, ik kan niet wachten. Maar eerst ga jij nog lekker genieten van je verdere reis en de nieuwe ervaringen die je gaat beleven. De rest is toekomstmuziek.

Miss you!
Liefs, Lindy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!