reisblogsteph.reismee.nl

5: 2015

Still Alive and kicking!

No worries en iedereen bedankt voor de lieve zorgen die er (sorry!) zijn gemaakt.

Momenteel verblijf ik nog steeds bij Ron en Annie op hen boerderij ergens in the middle of nowhere vanuit Waikato. Ze zorgen erg goed voor mij en ik heb het goed naar mijn zin. Veel dieren om voor te zorgen en heb ik een project Gemma.

Een groen paard die ooit is beleerd, maar daarna nooit meer iets mee is gedaan. Ik mocht het oppakken. Voor mij was het de eerste keer dat ik echt een onervaren paard ging rijden, toch met mijn jaren ervaring dacht ik het goed te doen, guess what, 2 x het eerste uur heeft ze mij eraf gebokt :p Inmiddels heb ik geleerd hoe ik haar wel kan berijden en d’r in gallop te krijgen, iets wat ze heel moeilijk vond. Het is geweldig om haar te mogen trainen en het process te zien vorderen. Ze doet het nu zo goed (trots!) en ik heb zelf nu ook enorm veel geleerd hiervan. Ik rij nu verschillende paarden hier, en alle zijn ze zeer verschillend, ik leer enorm veel over paardrijden. Onder andere leer ik nu veel meer geduld te hebben. Ze rijden western style, dus dat is voor mij ook een nieuwe maar leuke ervarende wereld.

Ik, annie en de buurvrouw Marie-Ann, gaan regelmatig paardrijden, we rijden uuuren door de natuur.

Door de weeks help ik Annie met haar werk. Het werk is echt typisch farmlife. Hard werken maar ik geniet er enorm van. Koeien en schapen drijven op de quad bike en met de honden, ontwormen, hekwerk, tuinieren, meerijden op de tractor hooi balen maken etcetera. Ik heb nog nooit zo vaak met een stok of een hamer in mijn handen rondgelopen. Maar wat ik al eerder zei, het is farmlife. Je ziet niets anders dan heuvels, het is prachtig (heet)weer en ik ben lekker buiten.

Savonds eten we gezamelijk van hen eigen vlees en moestuin gezamelijk aan de wijn of cider. Daarna kijken we tv met chocolade en koekjes. Ze hebben me al verslaafd gemaakt aan de Soap Coronation street. Ik en soap? Ook zitten we regelmatig met de buurtjes van deze prive laan. Het zijn superleuke mensen, eten en drinken vaak samen, muziek aan.

De feestdagen heb ik ook met hen gevierd, het voelde niet echt als kerst omdat de verplichting hier er ver vandaan is naar mijn idee. Maar het was gezellig met elkaar zijn met veel eten, drank en muziek.

1 Januari zijn we naar de Waipu Highland Games geweest. Een schote samengelegenheid en afgelopen zondag zijn we naar een Dog Trail geweest, waar mensen met hen honden schapen door obstakels moeten laten leiden.

17 Januari is mijn 26ste verjaardag die ik zal vieren in Auckland, met Chris uit Frankrijk die er nog steeds is. Hij heeft een techno club gevonden, dus dat word even lekker dansen. Het zal fijn zijn om weer met iemand te praten over wat er is gebeurd afgelopen weken. Dat kan ik hier ook wel, maar is toch anders. Het lukt mij nu niet om foto’s te plaatsen op deze computer, maar wie weet in Auckland. Met nog een update, ik ben namelijk met mijn oude kamergenote 4 dagen wezen reizen naar het Noorden waar we hebben gezwommen met dolfijnen (in het wild) en met 50km per uur van een 100 meter zandduin af zijn gegleden!

Dat was een geweldige ervaring, vooral de dolfijnen, maar ik heb nog een grote droom voor de boeg, en dat is zwemmen met een Walvishaai in Exmouth, Australie. Alles heb ik al helemaal uitgezocht en ik zal er zijn in de perfecte tijd. Wanneer ik de duik op tv zag, droomde ik het onmogelijke, tot ik erachter kwam tjidens het boeken van deze reis, dat het onmogeljike mogelijk gemaakt kan worden! Al ben ik nog steeds sparende hiervoor.. Helaas, kan ik geen taart eten en wijntjes proosten tijdens mijn verjaardag, maar mocht je mij alsnog een klein cadeautje willen geven dan mag dat bij S.E. bosch, NL13 INGB 0008651313.

Lieve mensen, alles gaat goed, no worries

Xxx en nog de beste wensen

Reacties

Reacties

Marylene & Peter

Hey Steph,
Leuk te zien dat het goed met je gaat. We maakten ons wel zorgen om je hoor!!
Heb je een adres waar we een kaartje en zo naar toe kunnen sturen??

Groetjes (en nog de beste wensen natuurlijk!!)

joke

Hi lieve Steph!
Fijn te horen dat je nu je nieuwe draai hebt gevonden!Het klinkt erg fijn en licht! Ik heb je verschillende berichtjes gestuurd, maar misschien door het slechte internet niet aangekomen!
Meis, geniet en leer! dikke kus, Joke

opi&omi.

Lieve Stephanie,
ook wij waren blij weer ,n berichtje van je te lezen en kijken uit naar je adres... dat zou ook fijn zijn.
We bellen binnen kort weer,Geniet van alles!
en ,t allerbeste toegewenst..knuffel van opi &omi....xxx

Angela

Hi meis, wat heerlijk om te lezen dat t goed met je gaat! Ook je telefoontjes doen goed! Geniet a.s zaterdag van je verjaardag! X

Lindy

Steph, van harte gefeliciteerd!! Tenminste, aan de andere kant van de wereld ben je nu al jarig :) Geniet ervan. Ik ben superblij om te lezen dat je je nu op je plek voelt, heb veel aan je gedacht. Vooral met de feestdagen en nu met je b-day is dat een goed gevoel. Doe je wel voorzichtig met dat groene paard? ;) We willen je heel terug. Je komt als een volleerde paardenvrouw weer in Nederland straks. Maar eerst volop genieten!

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!