reisblogsteph.reismee.nl

Voorbereiding

Nu ik ben afgestudeerd als paraveterinair gespecialiseerd op paarden leek het mij een goede kans en tijd om op reis te gaan. Ook na lang sparen kan dat eindelijk!

20 Oktober wordt ik in Auckland verwacht bij Internex travel. Maar 16 Oktober ga ik om 15:30 de lucht in!! Na die vlucht heb ik de mogelijkheid om in Auckland 4 dagen bij te komen, voordat ik aan een nieuwe periode begin. Want dan zal ik beginnen te gaan werken bij een gastgezin op een paardenranch.

De eerste voorbereidingen zijn al begonnen!

Ik heb een mooie backpack van mijn moeder gekregen, de organisatie en vlucht zijn geboekt, creditcard en Visum is binnen, medische gegevens, gevaccineerd, etc.

Ik heb veel uren in de bibliotheek doorgebracht om inspiratie op te doen. Inmiddels heb ik mijn reis al grof kunnen plannen. Na 5 maanden werken op een paardenranch zal ik Nieuw Zeeland verder gaan verkennen als backpacker. Daarna komt de westkust van Australië (Perth) aan bod en vervolgens zal ik naar Singapore vliegen om vanuit daar naar Bali, Lombok en de Gili-eilanden te bezoeken. Voor ongeveer 30 euro kan ik de datum van mijn vlucht wijzigen, waardoor ik ook makkelijk ergens langer of korter kan blijven als ik zou willen. Zoals het er nu voor staat kom ik 28 Mei 2015 terug.

Mijn huisdier, de cavia Dropje, gaat logeren bij een heel goed en vertrouwd adres en ik mag mijn kamers houden van de huisbaas wanneer ik geen onderhuurder vind. Zo ver nog niemand gevonden, maar wel fijn dat ik mijn huis kan houden!

Veel mensen vragen me of ik een bepaald doel heb om te bereiken met deze reis. En zeggen me dat ik wellicht zal veranderen. Het lijkt me gewoon fantastisch om te gaan reizen en ik zal hopelijk nog meer ervaring opdoen met dieren en de Engelse taal beheersen.

Nederland begin ik aardig zat te worden en ik merk aan mezelf dat ik kritisch en cynisch ben geworden en moeilijk kan genieten van de mensen om mij heen. Mensen van een bepaalde afkomst, beoordeel ik al snel. Michael Jackson zei ooit: “Beoordeel me niet, voordat je van me houdt”. Misschien kan ik na mijn reis beter genieten van het meest minimale om mij heen.

Ter voorbereiding op het boerderijwerk ben ik, inmiddels al enige tijd, begonnen met paardrijden en ga ik 3 x in de week naar de sportschool of wissel ik het af met een andere sport, zodat ik mijn conditie en kracht opbouw.

Ik kijk er al heel erg naar uit en ben de dagen aan het aftellen.

De zomer in Nieuw Zeeland gaat beginnen en ook dat stemt me vrolijk! Nieuwe mensen ontmoeten (nieuw zeelanders schijnen de meest gelukkige mensen op aarde te zijn), natuur, dieren, zee, cultuur..

Donaties en reistips zijn altijd welkom!

Als er ervaren backpackers/reizigers zijn met tips, zie ik ze graag.

Wat is bijvoorbeeld een must have om in je backpack te hebben?

Ik zal zo af en toe een reisverhaal en foto's hier plaatsen om iedereen up to date te houden. Natuurlijk blijf ik ook erg nieuwgierig naar de verhalen uit Nederland.

Voor meer contact:

Mijn Skype adres is: dubsteph89, Nummer: +31 6 23671024 (kan ik die skype naam nog wijzigen?)

Email: stephanie.bosch@hotmail.com

Haere ra (doei)

Marguerite

Lieve Steph!

Leuk verhaal! Ik ben zo benieuwd naar alles en ben erg trots op je. Ik ga je helemaal volgens!

Xxx kussie!

Miranda Luyten

Oh steffie wat klinkt dat allemaal fantastisch. Geniet van deze levenservaring. Ik ga je volgen.

Marylene en Peter

Hoi Stepf,we gaan je volgen en wensen je heel veel succes en we hopen dat al je dromen op deze reis uit zullen komen

Joke

Lieve Steph,
Je droomt gaat uitkomen. Wat ontzettend knap dat je dit gerealiseerd hebt! Je bent een kanjer!
Zeker dat ik je ga volgen!
Ik wens voor jou dat deze nieuwe stappen ook tot nieuwe inzichten mogen leiden. ????

Els

Lieverd, wat een mooi verhaal over je voorbereiding!
Ik ben heel blij voor je dat je deze reis kunt gaan maken en zo trots op je dat je dit al hebt bereikt!
19,18,17........ nu dagen aftellen..maar gaat snell!
liefs mam

Lindy

Lieve Steph, zo spannend, maar zo goed dat je dit gaat doen! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen, ervaringen en foto's. En wat een heerlijk idee dat je gewoon een jaar lang zomer tegemoet gaat ;-). Geniet ervan. Liefs!

tante riek zr. Angeline van Schaik

stephanie wat een geweldig idee vanje om dit zo te doen ik ga er zeker van genieten, en volgen.
probeer er zelf ook van te genieten sucses ermee!!
goede reis ik denk aan je groetjes Tante riek

omi en opi

Stephanie...eindelijk!...,n berichtje van ons.maar beter laat dan nooit!
We wensen je alle geluk van de wereld, laat de reis,n mooie onvergetelijke ervaring voor je worden! We blijven je volgen.Succes met alles!..Je bent echt ,n kanjer!
liefs van ons opi en omi...xxx

Angela

Lieve Stephanie! Het is bijna zover! Ik ben reuze nieuwsgierig naar alle belevenissen van deze bijzondere reis! Heerlijk voor je om je wens te realiseren. Succes ! X XX
Liefs ,Angela

mam

Heerlijk dat je nu weet waar je echt naar toe gaat:
'Jackson family, here comes Stephanie'..!
Succes met inpakken xxx

Ineke de Jong

Lieve Stephanie. We willen je een hele fijne, gave tijd toewensen. Heb me ingeschreven op je blog. Veel liefs, ook namens Luut. Dikke kus, Ineke.

Mam

..als het goed is, arriveer je over een aantal uren op de Farm van de 'Jackson Family' in Ngaruawahia.

Ik hoop dat je een goede reis zal hebben, en dat je geniet van alles wat je om je heen ziet.. en dat de kennismaking met iedereen van de Farm 'Great' is.

Veel liefs!

tante riek

Ik vind het geweldig dat je ons je verslag wil schrijven.
Geniet van alles ik leef mee ,houd goede moed hoor.
Je ontmoet hele leuke mensen, en doe ook leuke ervaringen
op, Geweldig hoor veel liefs Tante Riek